Îți lipsesc spațiile publice în Durlești? Alătură-te Grupului de Inițiativă care le va cere de la autorități

Orașul Durlești se dezvoltă și se extinde rapid, dar nu și spațiile publice pentru odihnă, plimbări și spații de joacă pentru copii. 

Platforma comunitară Primăria MEA își propune să formeze un grup de inițiativă al locuitorilor din Durlești care va pune pe agenda autorităţilor locale necesitatea amenajării unui spaţiu public în localitate. 

Grupul de Inițiativă va beneficia de instruiri şi îndrumare din partea echipei Primăria MEA, pentru a organiza o campanie de advocacy și un eveniment comunitar pe un spațiu public. 

Perioada programului: octombrie 2020 – mai 2021. Data limită de aplicare: 4 octombrie 2020, ora 17.00.

Cine poate să aplice?

  • rezidenți ai orașului Durlești;
  • cu câteva ore disponibile în lună pentru instruiri online și vizite în teren;
  • nu contează vârsta, experiența, studiile, apartenența la alte organizații sau partide politice.

Ce urmează să faci?

Grupul de Inițiativă urmează să se reunească, cu îndrumarea experților/expertelor și a echipei Primăria MEA, pentru următoarele activități:

  • întâlniri online și offline (cu respectarea distanței fizice și a normelor de protecție) în care vei învăța bune practici și instrumente pentru valorificarea spațiilor publice și implicarea autorităților locale în dezvoltarea lor;
  • chestionarea online și offline pentru a afla de la alți locuitori care dintre spațiile existente și-ar dori să fie amenajate și cum anume;
  • planificarea și implementarea unei campanii de advocacy, pentru a obține de la autoritățile locale angajamentul de a investi în amenajarea spațiului public selectat;
  • organizarea unui eveniment comunitar pe spațiul public selectat pentru amenajare.

Ce vei învăța?

  • care este importanța spațiilor publice;
  • cum se face analiza spațiilor publice, din punct de vedere al oportunităților pe care le pot oferi și ce trebuie îmbunătățit;
  • ce este o campanie de advocacy și cum se organizează;
  • cum să comunici cu autoritățile: prin solicitări de informații, petiții, discuții directe și cum să pui presiune pe ei, în caz că problema nu este rezolvată;
  • cum să monitorizezi activitatea administrației publice locale: să urmărești ca problemele puse pe agendă să fie rezolvate eficient și transparent;
  • cum să organizezi un eveniment comunitar.

Cum te poți implica?

Persoanele interesate pot completa formularul de aplicare până pe 4 octombrie 2020, ora 17.00.

Cine suntem noi?

Primăria MEA este o comunitate a cetățenilor care doresc orașe confortabile, accesibile și frumoase. Lansat în martie 2016, proiectul promovează ideea unor localități mai bune, în care autoritățile consultă cetățenii atunci când stabilesc priorități, dezvoltă și implementează politici publice.

Pentru informații suplimentare:

Telefon: 060212112

E-mail: echipa@primariamea.md


logo soros
Programul va avea loc în cadrul proiectului „Un oraș bun – un efort comun: organizare comunitară pentru dezvoltare locală”, implementat de AO „Primăria MEA” cu sprijinul financiar al Departamentului Buna Guvernare al Fundației Soros-Moldova. Opiniile exprimate aparţin autorilor şi nu reflectă neapărat poziţia Fundaţiei.